درمان میخچه با ساده ترین راهکارها در کوتاه ترین زمان

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۱:۰۸ ب.ظ

میخچه ضایعه‌ای است پینه‌ای شکل که در نتیجه واکنش پوست در برابر فشار و اصطکاک ایجاد شده و معمولا در قسمت‌های بدون موی پوست به ویژه کف پا و لای انگشتان و به ندرت در قسمت‌های دیگر به وجود می‌آید. اگر بخشی از پوست پای شما زبر، سفت و زردرنگ است، به هنگام لمس درد دارد و وقتی کفش می‌پوشید، بیشتر دردناک می‌شود، احتمالا به میخچه مبتلا شده‌اید. به وجود آمدن میخچه اصلا نگران‌کننده نیست زیرا هم خطری ندارد و هم راهکارهای بسیاری برای بهبود آن وجود دارد. در این مطلب با درمان میخچه بیشتر آشنا خواهید شد.

میخچه بیشتر در کدام قسمت های بدن به وجود می آید؟

میخچه بیش از هر جای بدن در پا به وجود می‌آید و اغلب در این نواحی به چشم می‌خورد:

  • زیر انگشت شست پا
  • بین انگشتان پا
  • در طرفین پا
  • در کف پا

اگرچه معمول نیست اما میخچه ممکن است در قسمت کف دست یا بازو نیز به وجود آید.

علت بروز میخچه چیست ؟

با پوشیدن کفش‌هایی که بسیار محکم هستند و فشار زیادی به پا وارد می‌کنند، ممکن است دچار میخچه شوید. همچنین اگر به مدت طولانی بایستید یا راه بروید، تحمل وزن بدن و اصطکاک مداومی که ایجاد می‌شود، ممکن است میخچه‌های دردناکی را در ناحیه پا به وجود آورد. کفش نامناسب یکی از اصلی‌ترین علل بروز میخچه است.

درمان میخچه با روش هایی ساده

اگر در پای خود میخچه دارید ابتدا توصیه می‌کنیم که کفش خود را که احتمالا برایتان کوچک است عوض کنید. سپس راه‌های زیر را امتحان کنید:

در آوردن میخچه

با استفاده از راهکارهای زیر ممکن است خودتان بتوانید میخچه را از بین ببرید:

  • پای خود را که میخچه دارد، در یک وان حمام که آب گرم و نمک اسپوم در آن وجود دارد، فرو ببرید. این نمک می‌تواند در درمان عفونت، لایه‌برداری و تسکین درد مفید باشد.
  • پس از اینکه پوست پای شما خوب خیس خورد، با یک حوله تمیز پا را خشک کرده و با یک لوسیون آب‌رسان آن را مرطوب نمایید.
  • هر روز مراحل ذکر شده را تکرار کنید تا میخچه خوب نرم شود.
  • پس از آنکه میخچه نرم شد و دیگر دردناک نبود، یک سنگ‌پا برداشته و به آرامی روی موضع مورد نظر بکشید.
  • چنانچه میخچه بین انگشتان پا قرار دارد، باید بسیار با دقت و به نرمی از سنگ پا استفاده کنید.
  • تا چندین هفته مراحل بالا را تکرار کنید تا سرانجام میخچه بیرون آمده و از بین برود.

سریع ترین روش برای بهبود میخچه

اگر برای درمان میخچه به دنبال روشی هستید که سریع‌تر از درمان‌های خانگی جواب دهد، می‌توانید با تهیه محلول درمان میخچه پرشین طبق دستوری که به شما ارائه می‌شود عمل کنید تا میخچه به طور کامل از بین برود.

برای درمان میخچه چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد ؟

هنگامی‌که درمان‌های خانگی و استفاده از محصولاتی که بدون نسخه به فروش می‌رسند، موثر واقع نشوند، برای رهایی از شر میخچه باید به پزشک مراجعه نمود. پزشک معمولا با روش‌هایی خاص لایه‌های سفت شده پوست را تراشیده و به از بین رفتن میخچه کمک می‌کند. بسته به اندازه میخچه ممکن است درمان توسط پزشک در چندین نوبت انجام گیرد.

نتیجه

میخچه‌ها یک شبه ناپدید نمی‌شوند اما اگر درمان اصولی صورت گیرد حداکثر ظرف دو هفته باید کاهش یافته و ظرف یک ماه از بین بروند. اگر مرتب به میخچه مبتلا می‌شوید، به دنبال کفشی باشید که با پوشیدن آن احساس راحتی کرده و فشار به شما وارد نشود. در صورت داشتن میخچه ابتدا با راهکارهای خانگی اقدام نموده و سپس اگر بهبودی حاصل نشد، به پزشک مراجعه کنید. میخچه خطرناک نیست و نباید موجب هراس و وحشت در شما شود.

جهت سفارش محلول درمان میخچه پرشین اینجا را کلیک کنید